PROFESSIONAL HUMAN BEING (PhB) => Problem Solver, Arhitect de Poduri intre Suflete, Alchimist al Timpului Liber, Travel & Events Consultant & MindSmith Trainer
Google+LinkedInTwitterFacebook
Trebuie sa vezi... Despre Business... Travel... the Klever Way! Vacante de Vis... VIP - Voluntari pt Idei & Proiecte

COLABORARI cu BLOGGERI de TRAVEL

Carmina Nitescu a scris un articol interesant pe Blogul Specialistilor in Turism: www.TurismMarket.com

Articolul de astazi al Carminei pune o intrebare cheie:

Tu ai colabora cu bloggerii de travel? ( http://www.turismmarket.com/tu-ai-colabora-cu-bloggerii-de-travel )

Un articol interesant si care ar putea si ar trebui sa deschida ”usi”, drumuri si ‘minti’ ;-)

Cum bine spunea Carmina si apoi puncta si Andrada, in orice fel de colaborare este ESENTIAL cum iti alegi partenerul/colaboratorul!

La fel si in situatia in care te decizi sa colaborezi cu un BLOG si/sau Blogger, fie el de travel sau nu.

Si daca ne referim, firesc, la o colaborare ce are ca scop cresterea notorietatii si/sau a vanzarilor, este extrem de important ca fiecare dintre parti sa inteleaga si clarifice exact ce asteptari are.

Ca Agentie de Turism (sau orice alt jucator/furnizor de servicii in turism) care incepe/incearca o colaborare cu un blog/blogger, este foarte important sa stii ce VREI SA OBTII din aceasta colaborare. Si sa poti masura la final (sau chiar pe parcursul colaborarii) rezultatele.

Pentru ca, DA, o colaborare cu un blog/blogger cat de cat relevant – deci o colaborare utila, necesita si o INVESTITIE!

INVESTITIA implica:
- costuri in bani
- costuri tip barter: poti oferi o vacanta sau alte servicii/beneficii la schimb, blogului/bloggerului cu care lucrezi.

Evident, totul este discutabil, negociabil – in functie de campanie, de obiective si de blog/blogger.

Cu siguranta, poti sa incerci o colaborare care sa nu necesite investitii financiare – insa acest lucru ar fi o exceptie!

Trebuie sa te gandesti CINE si DE CE ar accepta sa te sustina, promoveze (pe tine sau produsele/pachetele/serviciile/ofertele tale) FARA sa aiba ceva de castigat?!

Te pot sustine “fara bani” prietenii. Practic poti fi sustinut(a) si ajutat(a), din motive personale si de inteles, de catre cunoscuti, prieteni sau de cineva din familie.
De altfel, acestea sunt si cele mai la indemana surse de finantare: ce 3 P: Prietenii, Parintii si alti Prosti! (cei 3 F din engleza: Friends, Family and other Fools)

Insa atunci cand ai nevoie de ceva, de la cineva, trebuie sa fii gata sa oferi ceva in schimb!

Colaborarea cu un blog/blogger nu se face pe gratis! ;-)

Vor exista probabil bloguri/bloggeri care ar fi gata sa iti ofere un ‘sample’ din ceea ce pot face, o perioada gratuita, un test.

Evident, poti spera si la oameni care sa te sustina/promoveze din placere/pasiune, insa cand SCOPUL TAU ESTE EVIDENT COMERCIAL, trebuie sa intelegi si ca bloggerii specializati cauta sa castige si ei din ceea ce fac. Si daca ceea ce fac ei, fac bine, atunci merita! Merita si ei sa castige si tu sa investesti intr-o colaborare cu ei!

Exista bloggeri care pot fi impresionati de o campanie, de o oferta, de o idee si o pot deci prezenta sau sustine si pe gratis. Insa asta se intampla atunci cand ai o campanie sau promotie cu potential viral si/sau cu adevarat deosebita!

Daca insa iti propui o COLABORARE concreta cu un blog/blogger de Travel, trebuie sa te gandesti foarte serios cat, cum si ce iti propui sa investesti in aceasta colaborare.

Poti oferi bani pe articole sponsorizate, pe linkuri sponsorizate, pe bannere sau altfel de modelesi metode de publicitate online si in Social Media.

Poti oferi bloggerului o Vacanta Gratuita cu conditia ca acesta sa scrie despre destinatia pe care o promovezi. Si despre experienta sa. Insa, daca lucrezi cu un blogger serios, nu vei putea controla sau impune ceea ce si cum va scrie acesta. Asta fiindca este o diferenta mare intre un blogger si un ”promoter”! (E destul de cunoscut in Blogosfera incidentul in care un Blogger a refuzat sa fie un Ambasador al Brandului Samsung la IFA 2012 din Berlin, desi Samsung a sponsorizat participarea acestuia la Targ. Scandalul a deveni public si extrem de cunoscut fiindca oficialii Samsung au cautat sa impuna bloggerului sa promoveze produsele companiei sub amenintarea ca nu va mai primi biletul de avion inapoi spre casa etc. Miscare care. evident, s-aa dovedit extrem de neinspirata si s-a intors impotriva companiei care a fosst nevoita sa isi ceara scuze public)

Asadar, poti ajuta bloggerul sa iti cunoasca si testeze serviciile si produsele, insa nu poti decide si influenta cu adevarat parerea acestuia si nici rezultatele articolelor sale. Ceea ce poti insa face este sa te asiguri ca serviciile si produsele tale sunt cu adevarat de calitate si ca acestea depasesc si in nici un caz nu inseala asteparile clientilor tai virtuali, potentiali sau reali.

O modalitate excelenta de a colabora cu bloggeri de travel influenti si cu experienta este cea in care acestia vor Conduce Grupuri Organizate in anumite destinatii spectaculoase si exotice. Destinatii pe care blogerii-experti le cunosc foarte bine.

Spre exemplu, Razvan Marc, conduce un grup de turisti pe Drumul spre Mandalay, prin Thailanda – Myanmar – Cambodgia, un circuit uimitor de 16 nopti in Asia de Sud-Est.

Sau Cezar Dumitru, mai cunoscut ca IMPERATOR, conduce grupuri in Corea de NordSau in Nepal si Buthan.

Bloggerii si Blogurile de Travel pot sustine excelent CAMPANII Specifice lansate de voi in ONLINE. Concursurile, Jocurile Online, Conferintele sau Workshop-urile devin ”virale” atunci cand lumea… si deci BLOGOSFERA, vorbeste de ele.

Insa rareori blogeri influenti se implica concret in sustinerea unei campanii sau a unui eveniment, fara sa fie COINTERESATI!

Unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri de turism din Romania, RAZVAN PASCU, are parteneriate evidente cu Agentii de Turism. Dupa cum puteti vedea pe blogul sau, Agentiile respective sunt bine promovate (vezi aici sau aici) si cu siguranta au de castigat din colaborarea cu Razvan.

Trebuie sa recunosc insa ca am fost usor surprins de reactia Ioanei de la PrintreRanduri, care a sustinut intr-un comentariu la articolul Carminei ca NU are incredere in Agentiile de turism “de la noi”. Pot sa inteleg reticienta sau atentia in a alege colaboratorii, atat din partea Agentiilor de Turism cat si din partea Bloggerilor. Insa mi se pare un pic exagerat sa desconsideri pe toata lumea si sa nu te astepti macar la cateva exceptii care pot confirma regula presupusa de tine.

Da, sunt si eu de acord ca uneori Advertorialele nu sunt cu adevarat interesante nici pentru cititor si, de multe ori, nici pentru Compania/Agentia client. Mai ales cand se simte in articol o tendinta evidenta de a vinde/promova si prezenta intr-o lumina buna serviciile si oferta agentiei in cauza.

Insa, daca vrei sa fii vizibil in ONLINE, este necesar sa colaborezi cu Oamenii Influenti din Blogosfera nisata pe industria sau pe domeniul tau.

Daca nu ai un site, si nu esti online, NU EXISTI! Daca nu esti activ in Social Media, ai numai de pierdut. Si….daca devi vizibil in Blogosfera, ai numai de castigat!

Totul porneste de la si ajunge la COMUNICARE!

Si BLOGurile sunt o forma de COMUNICARE pe care nu numai ca nu o putem ignora, ci pe care trebuie sa invatam sa o folosim cat mai des, mai direct si mai eficient. Si, da, cat mai personal!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook comments:

2 Comments

  • Posted September 19, 2012 at 19:28 | Permalink

    Să comentăm…

  • Posted September 23, 2012 at 01:13 | Permalink

    E clara diferenta intre un blogger si un scriitor freelancer care scrie pe bani. La fel de clar e si ce ofera fiecare.

    Eu unu as fi deschis la o colaborare in care un blogger sa conduca un grup de turisti. Aveti vreo recomandare???

One Trackback

Leave a Reply