PROFESSIONAL HUMAN BEING (PhB) => Problem Solver, Arhitect de Poduri intre Suflete, Alchimist al Timpului Liber, Travel & Events Consultant & MindSmith Trainer
Google+LinkedInTwitterFacebook
Trebuie sa vezi... Despre Business... Travel... the Klever Way! Vacante de Vis... VIP - Voluntari pt Idei & Proiecte

Despre AGENTIILE de TURISM mici, COMPETITIE & COLABORARE! CO-OPETITIE! Primul WORKSHOP TEN.

TOURISM EXPERTS NETWORK

Agentiile mici, sa le numim “independente” au avantajul ca sunt adaptabile si agile. Se adapteaza rapid atat nevoilor clientului cat si tendintelor pietei.
Sau asa ar trebui … ;-)

O vacanta nu incepe in aeroport sau in autocar – ea incepe acasa, cand turistul isi imagineaza unde ar putea pleca si viseaza la noi destinatii si continua cu cautarea celor mai bune oferte.

Trebuie sa ne asiguram ca, daca nu reusim sa inspiram clientii sa viseze, sau mai bine spus, in cazul clientilor care nu se lasa influentati in alegerea destinatiei de catre noi – consultantul lor in turism – vom fi vizibili si vom face parte din lista scurta de provideri de la care viitorii turisti isi vor selecta cea mai buna oferta.

Si nu e suficient sa fim vizibili, trebuie sa fim si credibili si apreciati.

Trebuie sa castigam increderea clientilor si partenerilor nostri si sa le depasim asteptarile.

Din pacate, sau din fericire, nu lucram intr-o stiinta exacta! Putem folosi tehnologia, putem folosi modele de business si analiza rezultate si cifre.

Daca totul s-ar rezuma la calcule si cifre, ar fi simplu. Insa in Turism vindem servicii si nu produse cu caracteristice concrete, standard si masurabile la milimetru. Ba mai mult, lucram cu emotii si cu perceptii!

Dincolo de raportul pret/calitate, pentru clientii nostri este esential sa le oferim cea mai POTRIVITA vacanta! Cea mai POTRIVITA VACANTA in raport cu asteptarile, preferintele si Bugetul lor real. Aici consider ca e esenta a ceea ce facem noi, Consultantii in Turism. Si secretul succesului Agentiilor independente (ca sa nu le mai numesc « mici ») consta tocmai in Relatia Personala, Directa si Personalizata cu Clientul nostru.

Cat si cum anume aprecieaza clientii nostri efortul si avantajele oferite, depinde (si) de noi. In mare parte. Dar si de gradul lor de deschidere si de percepere a noastra ca si ”consultanti de incredere” vs ”profitori care cauta sa le ia banii” sau «corporatisti care urmaresc numai maximizarea profitului »
Noi ne construim imaginea, fiecare dintre noi.

Si exista o competitie evidenta si pe undeva fireasca intre Agentiile de Turism revanzatoare. Insa, de multe ori – nu ne luptam pentru acelasi client! Si dincolo de concurenta, suntem inevitabil, Colegi! Ne cunoastem in Info Trip-uri, la Prezentari si Conferinte, la Targurile de Turism. Suntem o mana de oameni Pasionati de ceea ce fac, suntem o „breasla” in care apar mereu oameni noi si in care ies in evidenta o parte dintre cei care isi castiga in timp increderea, respectul si aprecierea celorlalti – colegi si concurenti deopotriva.

Si, in vremuri de CRIZA, ar trebui sa gasim solutii noi si sa nu ne lasam angrenati in lupta Preturilor si Razboiul REDUCERILOR.

Mintea functioneaza ca o umbrela – este cu adevarat utila si eficienta numai cand este … « deschisa ». Si trebuie sa intelegem, sau macar sa fim deschisi la ideea ca… nu doar teoretic, COLABORAREA poate fi mai benefica decat COMPETITIA!

Dincolo de momentele de concurenta directa, dincolo de competitie, trebuie sa stim sa ne sustinem unii pe altii si sa ne construim si pastram nu numai un brand personal ci si o imagine pozitiva.

A sosit vremea aliantelor. Daca jucatorii si Tur Operatorii mari fac Aliante si Grupuri de Turism, daca Fondurile de Investitii formeaza Grupuri vesele si puternice, daca multi Tour Operatori isi creaza lanturi de agentii cu vanzare directa sau retele de francize… oare noi, agentiile Independente ar trebui sa ne “ramanem pe loc”, spectatori si nu jucatori ?

Daca nu facem nimic, daca nu reactionam si nu suntem proactivi si creativi, pierdem unul din principalele noastre avantaje competitive de care vorbeam la inceput : agiliatea, adaptabilitatea si rapiditatea noastra de agentii mici. Si ar fi pacat !

Si daca nu ne sustinem unii pe altii, daca nu ne alegem parteneri strategici si colaboratori speciali si de incredere, vom avea enorm de pierdut atat in vizibilitate cat si in incredere.

Trecem printr-o perioada de Criza. O perioada in care Piata de Turism se transforma. Jucatori Mari formeaza Grupuri de Turism, Tour Operatorii mari ajung si mai Mari iar intrarea pe Piata a unui gigant din strainatate ar dezechilibra in orice moment balanta cotelor de piata.

Ce va propunem noi ?

Sa trecem de la HAOS (de la concurenta si lupta oarba pt fiecare client) la COLABORARE !

Nu doar fiindca traversam o Criza Economica prelungita sau fiindca Piata de Turism din Romania se Transforma ! Trebuie sa intelegem (pana nu e prea tarziu)o realitate imediata : consumatorul isi schimba dorintele mai rapid decat ne adaptam noi la asteptarile sale.

Si, colaborarea agentiilor mici, adaptabile, agile si dedicate relatiei personale cu fiecare client, reprezinta o Solutie ce se poate dovedi castigatoare intr-un mediu de business si o industrie a Turismului in care Singura CONSTANTA a ramas SCHIMBAREA !
Dincolo de sezonalitate si mai presus de criza, pentru a ne adapta unei Piete in Transformare si unei Cereri dinamice si in chimbare, va propunem COLABORARE vs CONCURENTA!

 

Si, Pentru că putem COLABORA și intra în COMPETIȚIE în același timp…

 

V-ați gândit vreodată la…

COLA-PETITIE

(o combinatie intre COLABORARE și COMPETIȚIE)

sau

CO-OPETITIE

(mixul perfect intre COOPERARE și COMPETIȚIE)

 

 O combinație care trebuie nu numai să

- ADUCĂ mai mult Profit, ci
- să schimbe modul în care facem business

 

Va propunem sa:

=> Nu ne batem pe câte o felie de tort, dintr-un tort din ce în ce mai mic

Ci

=> Sa Creștem tortul mai mare, ca să ne putem “bate” pe bucăți considerabile din el

 

SUCCESUL, din aceasta perspectiva, nu inseamna doar să caștigi cota de piață, ci și să devii un factor activ al transformării pieței în ceea ce ne dorim să fie și în creșterea ei.

SCHIMBAREA se poate face IMPREUNA!
Nu printr-o COOPERARE UTOPICĂ și nici prin COMPETIȚIE războinică – ci prin CO-OPETIȚIE!

 

Prin colaborare și cooperare – aducem valoare în piață!

Prin competiție o împărțim!

Colaborare fără să fim dezinteresați!

Competiție fără să distrugem adversarul!

==


Acesta a fost mesajul meu 
in

Primul Workshop al ASOCIATIEI TEN:

Agentia de turism: de la concurenta la colaborare“.

Workshop-ul a avut loc Miercuri 24 octombrie 2012 la  Cafeneaua Van Gogh, in Str. Smardan nr.9, etaj 1, Sala Regent Bucuresti (langa Hotel Rembrandt din Centrul Vechi)

Evenimentul s-a adresat  agentiilor de turism mici si mijlocii in principal.

Ne asteptam la circa 20 participanti, insa am avut peste 40 de inscrieri. Din care am acceptat 35.

Interesul pentru subiect si dorinta de implicare si colaborare a agentiilor mici s-a dovedit real si cu adevarat… mare!

 

Ne-am propus sa organizam o serie de WORKSHOP-uri  in care sa avem oportunitatea sa ne cunoastem (mai bine), sa comunicam, sa facem schimb de idei si informatii, sa descoperim care sunt problemele cu care ne confruntam si sa gasim IMPEUNA cele mai bune SOLUTII.

 

Va multumim tuturor celor 35 de oameni care  ne-ati fost alaturi la Primul Workshop dedicat Agentiilor de Turism!

A fost un Proiect pilot! 
Si rezultatul ne incurajeaza sa continuam!

 

Important e ca ne-am intalnit si incepem sa ne cunoastem si sa descoperim, ba chiar sa stabilim ca Impreuna putem face lucrurile sa se intample.

 

Fiecare are prioritati si asteptari diferite.
In functie de ele, urmeaza sa ne intlnim in grupuri de lucru si in workshop-uri tematice in care sa punem in discutie probleme concrete la care sa gasim impreuna solutii pe care sa incercam sa le diseminam si implementam in piata.

Asteptam cu interes feed-backul vostru!

Asta fiindca Nici unul dintre noi, separat, nu poate fi mai bun, mai informat, mai destept si mai puternic decat… noi Impreuna. Ramane de vazut ce poate insemna si cum se va materializa acest…IMPREUNA!

Depinde de NOI!

 

Dupa o prima seara ca asta… astept MULT, vreau MAI MULT! Pt ca simt ca PUTEM MAI MULT!

Si pt ca Impreuna Suntem Mai Puternici! 


Inca nu ne cunoastem cu totii – cei ce am participat la acest workshop –  si poate ar fi utopic sa ne cunoastem cu adevarat fiecare cu fiecare! Insa avem multe in comun: probleme, obiective, idei, VISE!

Si nu ne ramane decat sa facem tot ceea ce stim si putem, pentru a transforma VISELE in REALITATE!
Singuri e greu (nu neaparat imposibil) si dureaza cam prea mult!

Insa IMPREUNA putem face lucrurile sa se intample, legislatia sa se schimbe, piata sa creasca…

 

Trebuie doar sa devenim noi insine SCHIMBAREA pe care o cautam in jurul nostru.
Si sa capatam constiinta PUTERII pe care ne-o ofera COLABORAREA!
Imi doresc sa ne folosim avantajele de agentii mici profitand de avantajele unei RETELE si, intr-o forma sau alta, in functie de proiecte si idei, chiar a unei forme de ALIANTA!

 

Sunt atatea de spus… si mult mai multe de facut!

 

Trebuie numai sa incepem!

 

Si in seara asta…am inceput!

 

PS:
Invatam Impreuna in Bucuresti, cum e cel mai bine sa ne organizam si sa colaboram.
Si apoi, pornim o astfel de serie de workshopuri si in orasele mari din tara!
Cam asta ar fi ideea si viziunea initiala!

 

Ramane sa raspundem la urmatoaarele intrebari:

 

1.Ce oportunități de colaborare găsim?
2.Ce amenințări găsim în competiția directă?
3.Ce schimbări ne-am dori în piață?
4.Care sunt avantajele alianțelor?
5.Cum ne percep clienții, TO, competitorii?

 

si…
 poate cea mai importanta:

Care sunt urmatorii pasi?

==

 

Pana acum despre Workshop au scris:

=> Petre Dordea pe Blogul Info Travel Romania 

=> Carmina Nitescu pe Turism Market

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook comments:

One Comment

  • mario
    Posted October 26, 2014 at 11:37 | Permalink

    cum sa colaborez???, sunt din cipru si sunt interesat.

One Trackback

  • [...] Daca vrei sa vezi cam cum s-a desfasurat workshopul gasesti cateva fotografii mai jos. Totodata si colegul nostru Cristian Francu a scris despre workshop si gasesti mai multe detalii in articolul acesta. [...]

Leave a Reply