PROFESSIONAL HUMAN BEING (PhB) => Problem Solver, Arhitect de Poduri intre Suflete, Alchimist al Timpului Liber, Travel & Events Consultant & MindSmith Trainer
Google+LinkedInTwitterFacebook
Trebuie sa vezi... Despre Business... Travel... the Klever Way! Vacante de Vis... VIP - Voluntari pt Idei & Proiecte

Despre Statiunile Balneare si despre INFO TRIP-ul balnear din Octombrie

Pe Blogul Specialistilor in Turismhttp://www.turismmarket.com/, Andrada Crangus a publicat astazi un articol interesant despre ROMANIA BALNEARA. Mai exact despre un INFO TRIP BALNEAR organizat de 3 Agentii Tour Operatoare.

Va recomand sa cititi articolul Andradei:
Romania- infotrip balnear pentru agentii de turism 16-22 octombrie 2012

Dupa cum bine sugera domnul Alin Burcea intr-un comentariu la acest articol, e greu sa vinzi oferte interne (in Romania) daca nu cunosti hotelurile, serviciile si conditiile din statiuni.

Si trebuie sa recunoastem, exista o reticienta de inteles in a recomanda Hoteluri in Romania, mai ales in zone si statiuni pe care nu le cunosti (aproape) deloc. Putini dintre noi, agentii si consultantii in turism, cunoastem cu adevarat statiunile balneare din Romania. Doar avem aproape 100 de astfel de statiuni cu specific balneo-cliamteric. Si cati dintre noi am vizitat trecut prin mai mult de 5 dintre ele?

Dupa ani la rand de experiente neplacute (personale si ale prietenilor sau clientilor) se formeaza chiar o parere preconceputa negativa despre anumite statiuni si hoteluri, mai ales din zonele balneare. Cand stii, vezi sau auzi despre hoteluri sau statiuni intregi lasate in paragina sau cand observi ca unele hoteluri nu au mai fost cu adevarat renovate de ani multi… e de inteles sa ai tendinta sa eviti promovarea regiunilor si statiunilor balneare pe care NU le cunosti.

Vezi aici un reportaj StirileProTv, ce-i drept de acum circa 3 ani.

Vezi aici un reportaj Realitatea despre ruinele din Statiunea Borsec.

De aceea ma si intreb daca inca mai avem 80-100 statiuni balneare functionale sau, au ramas numai jumatate dintre acesstea? E drept, potential avem probabil pentru 200 de statiuni, important este insa ce gasesc turistii cand ajung la destinatie!

Da, exista Baze de Tratament retehnologizate si Hoteluri renovate dupa standarde moderne, insa tind sa apreciez ca acestea raman din pacate exceptiile!

Daca gresesc, participarea la un astfel de INFO TRIP mi-ar putea dovedi contrariul!

E drept ca in timp, la Targuri si din piata, mai auzi de Hoteluri renovate, de hoteluri de 4 stele reale in statiuni balneare. Insa repet, cel putin eu, am tendinta sa le privesc ca pe exceptiile ce…confirma regula.

Da, stim inca din facultate ca Romania detine 30% din resursele balneare ale Europei. Insa ne-am obisnuit sa le stim in majoritate prost utilizate si administrate.

Pe langa faptul ca, majoritatea statiunilor balneare sunt departe de Bucuresti…si nu mai e nevoie sa subliniez si eu cum stam cu infrastructura rutiera.

De multe ori am avut ocazia sa promovez hoteluri in statiunile balneare… de REVELION! Si asta pt ca aveau printre cele mai bune (a se citi MICI) tarife!
Pret mic care era util clientilor care vanau cautau preturi mici, insa tarif mic care sustinea imaginea si asteptarile unor conditii probabil deficitare in hotelurile respective.

Pana la urma Cererea si Oferta, adica de fapt intalnirea lor, determina Pretul!

Insa si Cererea este determinata de o Perceptie generala si de o ”imagine”… care poate fi pe alocuri, sau din ce in ce mai des, falsa!

Sunt convins ca s-au investit bani frumosi in anumite zone/statiuni Balneare.
Am senzatia, e doar o impresie, nu e bazata (inca) pe o Cercetare sustinuta si la fata locului, ca majoritatea statiunilor si hotelurilor din zonele balneare in care s-a investit cu adevarat sunt in zona Ardealului. Si cred ca multi din turistii straini care profita de ele (si pt care au fost facute aceste investitii) sunt fie din Ungaria fie din Israel (poate cu origini romanesti sau nu). Oare gresesc?

Evident, pe litoral, in zonele balneare, se vad cel mai usor si direct investitiile. Si pana la urma, in aceste statiuni de litoral, centrele balneo sunt mai ales centre de Welness si SPA. Promovate, gandite si percepute ca atare. Caci la SPA merg si tinerii nu numai cei in varsta sau cu anumite afectiuni.
Corect sau nu, cred ca TURISMUL balneo este perceput adesea ca unul dedicat celor trecuti de o anumita varsta sau celor care au nevoie sa isi trateze anumite probleme medicale.
Si cred ca Turismul medical si balneo din Romania mai atrage inca straini, bazandu-se pe renumele unui brand puternic: Ana Aslan.

In rest, am trecut si eu prin Calimanesti-Caciulata si am vazut cateva hoteluri cochete. Insa am vazut si hoteluri care imi sugerau o vacanta unica… cu “intoarcere in timp” la pachet.

Cred ca autoritatile ar trebui insa sa dea amenzi celor care isi lasa proprietatile in paragina. Nu stiu inca daca legislatia actuala sustine un astfel de program sau o astfel de abordare, insa cred ca cei ce nu isi renoveaza proprietatile ar trebui nu doar amendati ci si obligati, intr-un termen rezonabil, sa le vanda unor investitori/operatori interesati sa le aduca in circuitul turistic. Cu siguranta in Antalya exista o astfel de legislatie si abordare. Si se vede, nu-i asa?

Pentru a purta titlul de “statiune balneara” o localitate trebuie sa indeplineasca niste conditii printre care, din cate am inteles, doua sunt esentiale:  factorii naturali terapeutici sa-si pastreze proprietatile medicale si, in plus, aceste statiuni trebuie sa aiba minim doua baze de tratament functionale.

Zone cu reurse naturale si potential balneo avem fara indoiala multe. (parca mai multe decat am merita, nu-i asa?) Investitii pe masura si un marketing eficient si coerent nu cred ca avem cat ar fi nevoie. Chiar daca, iata, exista astfel de initiative laudabile ca acest Info Trip gandit ca o concentrare de forte si organizat de 3 agentii teoretic si practic…concurente pe acest segment. Si chiar daca, sunt convins, exista si strategii sau tentative de strategii guvernamentale in ceea ce priveste segmentul turismului balnear.

Asadar, sunt constient de potentialul real de dezvoltare a turismului balnear in Romania! Insa consider ca acesta trebuie relansat si ca mai avem nevoie de investitii serioase si bine gandite.

Ba mai mult, pe langa investitii private, sunt convins ca e nevoie de o strategie guvernamentala si de anumite facilitati care sa sustina o astfel de dezvoltare si relansare a turismului balnear in Romania. De la atragere de fonduri europene, la facilitati fiscale pentru investitori si, dece nu, poate chiar pentru Agentiile de Turism care promoveaza aceste servicii si oferte.

Ma astept sa imi atrageti atentia ca multe lucruri s-au schimbat in tara! Si ca aceste schimbari in bine sunt evidente si ar trebui sa fie cunoscute de un consultant in turism. Daca e asa si daca deja au fost facuti primii pasi, mi-ar face placere sa vad asta cu ochii mei. Si sa testez serviciile oferite de hotelieri si prestatorii din statiunile balneare. Chiar daca, da, pana acum NU am promovat si  deci nu am avut volum de vanzari in aceasta directie.

Inteleg daca Organizatorii acestui InfoTrip vor sa isi premieze si  motiveze partenerii cei mai buni, revanzatorii care au facut cel mai bun volum pt aceste destinatii balneare interne.

Insa, in caz ca exista disponibilitate din partea Organizatorilor dar si a Prestatorilor de Servicii din Statiuni, cred ca ar putea fi suplimentat grupul cu inca un autocar sau macar un microbuz… in care sa fie invitati tocmai acei agenti/parteneri care NU au facut vanzari pana acum, tocmai fiindca NU au avut increderea si nici cunostintele si informatiile necesare pentru a promova aceste oferte si destinatii.

Suntem CONSULTANTI in TURISM, nu doar Agenti de REZERVARI. Si de aceea ne este greu sau, mai bine spus, nu ni se pare firesc, sa recomandam oferte, pachete, hoteluri si servicii pe care nu le cunoastem si in care nu avem incredere.

Iar increderea…se castiga, nu-i asa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook comments:

Leave a Reply