PROFESSIONAL HUMAN BEING (PhB) => Problem Solver, Arhitect de Poduri intre Suflete, Alchimist al Timpului Liber, Travel & Events Consultant & MindSmith Trainer
Google+LinkedInTwitterFacebook
Trebuie sa vezi... Despre Business... Travel... the Klever Way! Vacante de Vis... VIP - Voluntari pt Idei & Proiecte

S-a vandut BLUE AIR. Pe 30 milioane. Cine a cumparat?

BlueAir


Stirea zilei -
din business si din turism cel putin – este ca

Blue Air a fost vanduta cu 30 milioane de euro!

Cine a cumparat?

Ieri stiam ca trei investitori au ramas in cursa pentru preluarea Blue Air:

- o firma detinuta de omul de afaceri Dan Adamescu,

- o asociere din care face parte Medallion Air, controlata de Victor Dumitrescu, si

- o companie inregistrata in Belgia.

Cine sunt cei trei?

- Dan Adamescu detine, printre altele, compania de asigurari Astra, magazinul Unirea din Bucuresti si hotelurile de cinci stele InterContinental (Bucuresti) si Rex (Mamaia).

- Firma Medallion Air, detinuta de Victor Dumitrescu, opereaza zboruri in regim charter din Constanta spre Cluj si Madrid. Victor Dumitrescu a avut, daca nu gresesc, o participare in Jetran Air, companie care e detinuta acum de Ovidiu Tender.

- Cine este insa compania BELGIANA?!

Si este ea o companie BELGIANA sau doar INREGISTRATA IN BELGIA?!?

Casa de Insolventa Transilvania (CITR), administratorul judiciar al Romstrade (firma aflata in insolventa si care detine Blue Air), a informat ca pana la data limita de 20 aprilie, pentru cumpararea BLUE AIR au fost depuse un numar de 9 oferte/scrisori de intentie, cele mai multe provenind din afara tarii.

Era vorba despre companii din Belgia, Italia, Romania, Elvetia, Grecia, dar si din Emiratele Arabe Unite sau alte tari din Asia

Eu personal speram la o companie din ASIA sau Emirate. Dar ieri au ramas Adamescu, Medallion Air si BELGIENII.

Ieri seara aflasem ca numai MEDALLION AIR si compania inregistrata in BELGIA au depus OFERTE!

Tranzactia vizează preluarea fondului de comerţ, care include brandul Blue Air, know-how-ul şi platforma de vânzare, nu şi activele companiei, iar licitaţia a pornit de la 6 milioane lei.

Ei bine, e oficial:

Compania Airline Management Solutions, detinuta de firma belgiana Maxi Tours si doi actionari romani, a castigat licitatia pentru preluarea fondului de comert al Blue Air, pentru suma de 30 milioane de euro.

 

Despre BLUE AIR stim destule!

Compania romaneasca low cost sau de… SMART FLYING a transportat anul trecut 1,45 milioane de pasageri şi are afaceri anuale de aproape 150 milioane euro.

Principalul competitor, Wizz Air, a transportat 2,7 milioane pasageri  in 2012 şi estimează 3 milioane de pasageri pentru anul acesta.

 

De ce s-a ajuns la VANZAREA BLUE AIR, care e povestea lui NELU IORDACHE si a ROMSTRADE stiti de la stiri sau puteti afla usor pe Google!


Ei bine…

cine sunt oare BELGIENII care au castigat si cumparat BLUE AIR?

Daca dam un search pe GOOGLE cu Airline Management Solutions vom gasi detalii despre  airline management solutions  de la SABRE sau de la AMADEUS sau Solutii IT pt Industria Aviatica de la IATA

Asta pt ca aceasta companie - Airline Management Solutions – este nou infintata (aprilie 2013) si deţinută de firma belgiana Maxi Tours şi doi acţionari români.

NIMENI nu spune pentru inceput nimic despre CINE SUNT ACESTI DOI ACTIONARI ROMANI?!
(care
, veti vedea mai jos, sunt de fapt 4)

Dar e foarte important sa intelegem asta fiindca:

Firma belgiană Maxi Tours PARE o simpla Agentie de Turism care functiona ca REPREZENTANT BLUE AIR in BELGIA!

Devine interesant, nu?

Si totusi, nu poate fi intamplator ca Ministerul Roman De Externe, ne recomanda MAXI TOURS pt Transport in si din Bruxelles:
vezi aici

Ia priviti PAGINA DE FACEBOOK a MAXITOURS!

Ultima postare e din in 20 Noiembrie 2012 – despre o reducere de 14,99%  - discount for all Blue Air flights!

Si apoi o intrbare de la mine… pe wall-ul lor, astazi! ;-)

Later edit:
Se pare ca PAGINA https://www.facebook.com/maxitours.blueair.benelux - care avea link si de pe site-ul lor (SUIVEZ NOUS SUR FACEBOOK) - a disparut!

M-ati prins. La Pagina de FB nu facusem PrintScreen! ;-)

Apreciez ca a existat o reactie rapida! Oare a contat si articolul asta? ;-)

 

Sa ne intoarcem pe SITEUL OFCIAL AL MAXI TOURS – firma belgiana care in parteneriat cu doi romani va prelua BLUE AIR!
Sa aflam cate ceva DESPRE MAXI TOURS (SUR MAXITOURS)

Later Edit: site-ul www.MaxiTours.be afiseaza azi Site-ul BlueAir!

Iata aici PrinScreen-ul cu Pagina despre Maxi Tours (QUI SOMMES NOUS) din 17 mai 2013:

http://wp.me/a2KFa2-8z

Designul paginii de prezentare e ok, layoutul e gata, dar FARA CONTENT:

Lorem ipsum dolor sit amet – este propozitia clasica pe care 0 folosesc designerii web pt a prezenta un site care urmeaza a fi populat cu content ulterior!

(Daca se schimba acest detaliu in curand… am deja PRINT SCREEN! Si martori! ) ;-)

Dubios, nu? Sau cel putin lipsit de profesionalism si seriozitate! Nu ce as astepta de la un INVESTITOR in BLUE AIR!

Sa vedem insa ce PROMOTII si OFERTE SPECIALE are aceasta firma:

click pe PROMOTIONS! (am si aici PrintScreen daca va fi nevoie! )

Deci…

CE PROMOTIE are MAXITOURS pe site?!?!

PROMOTIONS:

http://www.maxitours.be/index.php?controller=Listings&action=deals

Later Edit: site-ul www.MaxiTours.be afiseaza azi Site-ul BlueAir!

Iata aici PrinScreen-ul cu Ofertele Promotionale MaxiTours din 17 mai 2013: http://wp.me/a2KFa2-8y 

Hotel EUROPA din EFORIE.

Asadar…

Ofertele lor de vacanta sunt in… ROMANIA!

Destinatiile oferite sunt: Romania, Bucharest, Circuit Roumanie, Eforie Nord, Mangalia, Neptun, Olimp

Nu stiu daca au vreo legatura cu dl Copos, dar sigur au mari legaturi cu ROMANIA!
Si… se pare ca au legaturi cu Romania (dpdvd al turismului si transportului in si din Romania) de aproape 30 de ani!

Stiu destule Agentii relativ mici de INCOMING din Romania care au un site, o prezentare si o oferta mult peste Investitorul MaxiTours!

Voi care stati in Bruxelles – ati auzit de MAXITOURS?!

Mergeti va rog pe 7b Rue du Progres, 1210 Bruxelles si spuneti-ne daca gasiti acolo o firma care pare cel putin serioasa si destul de mare incat sa investeasca in BLUE AIR?!

Doar intreb!

Aici e adresa exactahttp://goo.gl/maps/9Nft9 (incercati Google Street View)

Acolo sunt doua Hoteluri! Si… se pare ca de aproape incepe “cartierul rosu” din Bruxelles! Asa am auzit… eu nu am ajuns (inca) ;-)

Aceasta era doar un Fun Fact, irelevant probabil! ;-)

Ce stiu acum este doar ca:
Maxitours is a Belgian travel agency/tour operator
Lic. A1434
Belgian VAT number : BE0420.170.049
Agence acredite IATA sous le No: 082 1134 6

Momentam, fara sa vreau sa fiu malitios sau sa trag concluzii pripite, NU am o prima impresie excelenta despre INVESTITORUL MAXI TOURS!

Poate fi o Agentie de Turism respectabila si serioasa! Si probabil ca este! Insa nu sta bine in online! (poate nu e o prioritate…)

O prietena care sta in Bruxelles mi-a confirmat ca ei se ocupa de biletele Blue Air de acolo –  in romana, franceza sau flamanda.  Foarte profi!

O sursa de incredere mi-au dat de inteles ca MAXI TOURS operau in turism inca dinainte de anii ’90! Cu succes! Intr-o perioada in care deplasarile in strainatate si turismul – emitator dar si receptor – erau un subiect sensibil in RO…
De pe vremea cand Steaua castiga Cupa Campionilor Europeni cu Barca in 1986 si peste cativa ani, in 1989, juca o noua finala cu AC Milan!

Deci nu mai mira recomandarea MAE! ;-) Si nici promovarea Hotelului Europa! ;-)

Asa ca, nu va (mai) fi o surpriza ca in spatele MAXI Tours se afla oameni puternici si foarte influenti! Romani, cu experienta si conexiuni!

Ce ma intreb este daca aceasta companie nou infintata, va avea acum, pe termen scurt – 30.000.000 euro sa investeasca in cumpararea BLUE AIR?!

Si mai important… va avea  Airline Management Solutions – banii si puterea sa dezvolte BLUE AIR?

Daca MaxiTours nu ne spune(a) prea multe (cel putin celor care nu aveam tangente cu turismul la final de ani ’80 si inceput de ani ’90)

atunci…

 

CINE SUNT cei DOI ACTIONARI ROMANI?

 

Airline Management Solutions SRL a fot infiintata in 15 aprilie si are un capital social de 100 lei.

Devine clar, nu?! Firma infintata special pentru a participa si castiga aceasta Licitatie!

Problema devine evidenta cand verifici la registrul Comertului cine sunt actionarii (asociatii de fapt, caci e SRL cu capital de 100 lei…)

Airline Management Solutions SRL este detinuta de patru romani, dintre care trei sunt angajati ai Blue Air.

 

PROPRIETARII Airline Management Solutions SRL (poate viitor proprietar BLUE AIR) sunt (pe surse):

- Cristian Teodor Rada, pilot al companiei Blue Air, detine 33%

- Tudor Constantinescu, project manager in cadrul Blue Air, detine 17%
inca nu stiu daca este una si aceasi persoana cu Constantinescu Tudor Zamfir – om de afaceri stabilit in belgia

- Luciana Paunescu, detine 17%

- Mihail Marius-Pui, detine 33%

 

Doamna Luciana Paunescu detine BLUE AIR TRAVEL si a fost Executive Manager la MAXITOURS Belgium.

Airline Management Solution nu are inca licenta de zbor in Romania, dar a facut cea mai buna oferta pt BLUE AIR!

Oferta declarata castigatoare a fost depusa de Airline Management Solutions SRL si consta intr-un avans de 6.000.000 lei (1,5 milioane euro) si garantii bancare suplimentare de 5.000.000 eur pentru eliberarea cash-ului colateral.

Oferta trebuie aprobata de creditori si actionari inainte de a se face transferul efectiv al business-ului.

Blue Air se vinde cu obligatii de aproximativ 28 milioane euro reprezentate in principal de obligatia de a transporta pasagerii care au achizitionat bilete in avans si de alte cateva creante.

Obiectul tranzactiei il fac activele necorporale ale societatii, brand-ul, marca, know-how-ul, Web site-ul, platforma de rezervare bilete, cesiunea contractelor de leasing, depozitele cash colaterale si participatiile la Blue Aero SRL si la Ingragroup SRL

 

Printre obligatiile cumparatorului se numara plata datoriilor legate de activitatea curenta si onorarea zborurilor deja contractate.

Blue Air a vandut in avans bilete pt 26.000 pasageri ce urmeaza sa zboare in vara asta. In Valoare de circa 24 milioane de euro.

 

==
Vreau sa am incredere in continuare in BLUE AIR!

Vreau sa zbor – si eu si clientii mei – cu BLUE AIR!

Vreau sa stiu ca acolo exista un INVESTITOR capabil si SOLVABIL!

Vreau sa inteleg cine a CUMPARAT BLUE AIR fiindca ma intreb daca au ei fonduri reale de investitie si dezvoltare?
Si de unde?!

Domnilor – pana la urma, nici nu mai conteaza de unde! ;-)

Daca aveti bani sa sustineti BLUE AIR si sa il dezvoltati in competitia cu WizzAir, va doresc Succes!
Si va felicit de pe acum… sperand ca veti reusi!

 

Stim ca in trecut, Romstrade a imprumutat BlueAir atunci cand compania aeriana avea nevoie!
Pt Cash Flow, pentru Salarii, pentru Leasinguri, BLUE AIR a avut nevoie de bani si va mai avea!
Si ROMSTRADE sau IORDACHE nu mai poate investi sau aloca fonduri europene pt finantari de acest fel ;-)
In caz ca s-a intamplat asa ceva in trecut…Pana la proba finala Iordache e nevinovat! Desi este inca in arest… cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad!

 

IN LOC DE CONCLUZIE:

 

BLUE AIR e o companie viabila.
Am zburat cu ea. O vrem in aer si functionala!

Insa ca orice business, are nevoie de finantare, de cash-in, de cash-flow pozitiv.
Altfel… vezi ce a patit MALEVul!

E nevoie deci de rezultate si de cifre… E NEVOIE DE BANI!

De investit si apoi de produs!

E clar ca BLUE AIR e o companie care valoreaza ceva.
Ca BRAND, ca sistem de vanzare si distributie, ca know how, ca echipa… etc!

Intrebarea este daca cei ce au cumparat-o vor avea puterea financiara sa o sustina! Adica sa tina aeronavele in aer si sa dezvolte compania pe o piata concurentiala si… inca in criza!
Sa speram ca da!

 

Sunt oare prea optimist … daca inca mai sper?!(Domnilor de la Maxi Tours si de la Airline Management Solutions – sper sa imi dovediti ca veti reusi!)

 

 

Dincolo de Investitori si Vanzare. Dincolo de pareri subiective si dezbateri, dincolo de INTERESE…

Realitatea evidenta arata asa:

 

- BlueAir: cifra afaceri 138,5 mil, profit net -1,14 mil
- WizzAir: cifra afaceri 766,2 mil, profit net +41,9 mil.

 

In prezent, Blue Air opereaza zboruri cu 8 aeronave, catre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuretti, Bacau si Sibiu, avand aproximativ 400 de salariati. Si sute de mii de pasageri!

 

Sa auzim de bine!


==

Later Edit:

Andrea Daniela Cretu a avut o idee excelenta. Dar prea tarziu! ;-)

Iata comentariul ei intr-o discutie dintr-o Comunitate de Specialisti din Turism:

Aveam de gand sa va recomand sa emiteti bilete BlueAir cu acele polite de asigurare de la airsavings.net care puteau fi achizionate in momentul rezervarii si care acopereau pana la 1000 euro in cazul anularii zborului, dar vad ca AU DISPARUT din sistem!

deci… deja au disparut! ;-)

Iata informarea care a fost publicata cand cei de la BLUE AIR au introdus acest serviciu suplimentar de asigurare contra ANULARII ZBORULUI:
http://www.blueairweb.com/Informatii-Utile/Asigurare-De-Calatorie

Acum nu se mai gaseste in sistem nimic activ/actual pt REZERVARILE NOI!

Si totusi…

Eu inca am incredere ca se poate reveni din… PICAJUL de care vorbea domnul Nicolae Demetriade acum o luna!

Nicolae DEMETRIADE  a fost director TAROM intre 2001 si 2002 si este primul milionar din EXIT-ul unei Agentii de Turism – HAPPY TOUR  - vanduta 100% catre Fondul de Investitii GED in 2007.

De o saptamana domnul Demetriade este membru in Consiliul de Administratie al TAROM.

Deci, cu oameni pregatiti, se poate evita picajul!

Ceea ce dorim si pt BLUE AIR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

facebook comments:

9 Comments

  • Posted May 17, 2013 at 21:57 | Permalink

    O simpla cautare pe google maps si streetview la adresa 7b Rue du Progres, 1210 Bruxelles, ne spune ca sunt doua hoteluri si o cafenea acolo. E adevarat ca poza e realizata in 2009 dar m-as mira ca acum in locul unui hotel sa fie o maiestoasa agentie de turism care sa-si permita sa plateasca milioane pentru Blue Air. E o noua afacere balcanica.

    • Posted May 17, 2013 at 22:06 | Permalink

      Buna ideea cu Street View!
      Long Live King Google! ;-)

      Imi place ironia ta fina! ;-)

      MULTUMIM de informare, Marius!

    • vali
      Posted April 19, 2015 at 09:32 | Permalink

      Eu cred ca in spatele acestor papagali de actionari nu este alcineva decat :racaru /director tarom si menbru al unei loje de masoni si puiu :fost sef stat major al aviatie !!!!
      ps :avand destule info din interior si stiu sigur ca nelutu tipa dupa avioane !!!

      • Posted October 7, 2015 at 17:19 | Permalink

        Nu stiu ce si de unde stii!

        Dar ai vazut cat de exploziv se dezvolta BLUE AIR?

        Noi avioane + multe noi rute de pe mai multe aeroporturi!

      • Posted October 7, 2015 at 18:09 | Permalink

        23 de rute noi din Bucuresti, Bacau, Iasi si Constanta si a doua curse de la Cluj-Napoca, un aeroport care de ani buni este fieful Wizz Air. De asemenea, Blue Air devine, incet-incet, in conditiile degringoladei Tarom, cea mai mare companie aeriana romaneasca. Managementul a anuntat achizitionarea a inca 5 aeronave Boeing 737 (ma rog, in leasing), numarul aeronavelor Blue Air crescand de la 15 la 20 (o crestere spectaculoasa, de 25%, dar in 2013, Blue avea doar 6 avioane).

        din sezonul de vara, de la Bucuresti, apar 6 rute noi: Birmingham, Castellon, Glasgow, Hamburg, Lyon si Stockholm. 4 dintre ele sunt rute foarte proaspete ale Wizz Air (Stockholm va incepe sa opereze din toamna, Glasgow, Hamburg si Birmingham abia au fost anuntate si vor incepe sa opereze relativ cam in aceeasi perioada cu Blue Air, plus, minus cateva saptamani), iar 2 sunt rute noi din Otopeni – Castellon (Spania) si Lyon

        Din Bacau, vechiul hub al lui Blue Air, apar doua rute noi – spre Madrid si Stuttgart

        O cursa interesanta anuntata este insa Constanta – Atena.

        NU stiu daca banii vin din operatiuni sau din alte surse. Sper sa fie bine si sa sustina dezvoltarea asta fantastica!

  • terorista
    Posted May 17, 2013 at 23:52 | Permalink

    Stii tu anumite lucruri, dar nu le stii pana la capat. e amuzant ca folosesti o poza de pe vechiul site blue air, cel de acum … cam 4 5 ani, dar nu-i bai!
    Daca intra-devar analizezi, vezi ca blue air a schimbat motorul de rezervare b2c acum cateva luni bune. Airsavings nu a mai fost inclus, probabil din motive tehnice si nu stiu daca va aparea pe b2c sau nu. inca exista pe b2b

    In afacerea asta nu maxitours are malaiul, ei vin cu know-how-ul de aviatie si sunt o agentie ok. Daca sunt destul de ok ca sa implementeze o strategie viabila asta doar timpul va decide dar solvabilitatea financiara o detin.

    Nimeni nu prea zice faptul ca printre acele “alte cateva creante” se afla ANAF cu o suma importanta. Ei trebuie – dar nu sunt singurii – sa dea ok-ul acestei tranzactii

    • Posted May 18, 2013 at 00:32 | Permalink

      Multumesc de aprecieri si completari Teroristo! ;-)

      Am ales poza asta in mod special. Mi s-a parut mai speciala. Spunea parca mai mult decat sigla actuala, simpla si cu SMART FLYING inclus in LOGO! Sper ca nu deranjeaza!

      De asta m-am si apucat de acest articol!

      ca sa adun informatii, sa analizez, sa verific, sa invat si sa…

      Inteleg…

      Zici ca Airsavings nu mai e inclus in Noua versiune!? Ok! Asa sa fie!

      Am aflat, dedus, inteles si eu ca MAXI TOURS sunt oameni grei si cu experienta! ;-)

      Mie din start de capacitatea lor de a investi si a ramane solvabili mi-era teama!

      Daca exista “malai” dedicat, e bine! Si – dupa cum spuneam – nici nu mai conteaza de unde si cat de… gri ar fi el! ;-)

      Ma uitam si eu la ROMSTRADE si Creditori – http://portal.just.ro/122/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=12200000000027748&id_inst=122

      Probabil ANAFul va da okul!

      So…sa le uram Succes!

    • Andreea C.
      Posted May 18, 2013 at 16:10 | Permalink

      Teroristo,
      Nu fac afirmatii gratuite, insa cand am verificat politele de asigurare Airsavings pentru anularea zborurilor am verificat ambele sisteme B2B si B2C… nici urma!
      Si dupa parea mea acest articol a fost scris cu titlu informativ si deloc denigrator. Cu totii ne dorim sa avem sigla BlueAir (noua sau veche… conteaza?) pe cat mai multe afisaje de zbor. Iar daca tu le stii pe toate “pana la capat” merg pe mana ta si mizez pe solvabilitatea noilor actionari… tu dai sampania la bord! ;)

      Cheers!

Leave a Reply